Сторінки

31 січня 2022

А як читають ваші діти?

Коли читати вмієш з юних літ,

Для тебе книга - це безкрає небо…

Олександр Афонін 

Одним із найважливіших умінь дитини є вміння читати. І не просто складати літери у слова, а  сприймати прочитане, виділяти головне та застосовувати набуті знання у житті. 

Розібратися в складних запитаннях з цієї теми та поділитися власними думками зібралися батьки читачів Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки на черговій зустрічі  «Школи батьків» у молодшому відділі. Цього року продовжуються засідання  за оновленим циклом «Між нами батьками».

Усі разом, на основі наукових досліджень та власних спостережень, ми визначали  основні типи читачів та види читання. Також  кожен з батьків спробував дати характеристику своєї дитини-читача, враховуючи вищезазначені критерії.

А перевірити  власні висновки можна було під час тесту «Ваша дитина у дзеркалі читання».


Насамкінець ми створили загальний образ користувача молодшого відділу, об’єднавши відповіді у спільній дослідній таблиці. Результат: (середній бал - 37 з 50 можливих) потішив і батьків і бібліотекарів: «Ваша дитина (читач)  багато читає і робить це із задоволенням. Коло її читацьких інтересів широке. Вона правильно самостійно вибирає літературу. Читання такої дитини не потребує постійного контролю, бо їй вже прищеплена любов до книги. Це вже цілком сформований читач. Але спілкування після прочитаного твору ніколи не буде зайвим…».

А наступної зустрічі усіх присутніх чекатиме кліп-огляд  «Книготерапія – вивчаємо життя по книгам».


Марафон подарунків від видавництва «Фабула»

14 лютого - це свято закоханих не лише в людей, а й у книжки. 
До Дня книгодарування  видавництво «Фабула» дарує книжки бібліотекам.


Умови участі у марафоні дуже прості: 
  • зробіть креативне фото чи відео, присвячене цьому святу;
  • відмітьте видавництво у публікації в соцмережі;
  • додайте тег #Читаю_Фабулу 
  • сконтактуйте з видавництвом у будь-який зручний для вас спосіб (інстаґрам, фейсбук, електронна пошта - vdfabula@gmail.com). У повідомленні обов’язково залиште посилання на ваш допис. 
У цьому конкурсі можуть брати участь і бібліотеки, і звичайні читачі, вказавши, якій бібліотеці хочуть передати подарунок.
Першим 100 учасникам, які виконають умови, організатори гарантовано подарують книжки. 
Не барись дарувати свою любов через книжки! Фотографії  приймаються до 14 лютого. 
Відправку книжкових подарунків заплановано з 17 по 27 лютого.

Дивовижний світ Льюїса Керрола

Що станеться, якщо побігти за Білим Кроликом, чим закінчиться розмова з Блакитною Гусінню, чи можна обіграти Червову Королеву у крокет та що робити, коли від  Чеширського кота залишиться лише посмішка? Нічого особливого! Просто влаштувати свято з нагоди дня народження автора, який і вигадав усі ці дивацтва.

Саме це і зробили учасники  клубу «Читай-компанія мандрує» цієї неділі та поринули у незвичайний і сповнений див світ, створений Льюїсом Керролом, адже саме 27 січня йому би виповнилося 190 років від дня народження.

На дітей чекала ігрова мозаїка за мотивами творів письменника. Вони, як і Аліса, «слідували» за  Білим Кроликом, спочатку відшукавши його у кошику з білим «ЧИМОСЬ».

Аби отримати декілька порад від Гусені, мандрівникам треба було скласти її зображення з кубопазлів. 


Зустріч із божевільним Капелюшником, Зайцем та мишкою Сонею відбулася «за  столом» під час їх чаювання. Саме тут дітям довелося пройти випробування на знання правил етикету.

Потрапивши в сад Червової Королеви, усі бажаючі мали змогу також випробувати свої сили у грі в крокет. Для цього використали схожі засоби: ключка-фламінго та кульки, але не їжачки, а , враховуючи пору року, сніжки. 


Зустріч з Чеширським Котом подарувала кожному свою унікальну променисту посмішку, яку діти виготовили власноруч під час арт-хвилинки.

А долучитися до незвичного світу Задзеркалля  маленькі читайлики змогли під час вправи «Дзеркальне малювання».

Учасники свята мали домалювати за цифрами ілюстрацію, дивлячись лише на її відображення. Завдання, звісно не з легких, та всі впорались. 

Та дива на цьому звісно ж не закінчуються, адже на наступному засіданні клубу «Читай-компанії…» на усіх чекатиме не менш святкова подорож.



28 січня 2022

Урочистий старт проєкту «НезвиЧАЙні історії»

27 січня стартував унікальний проєкт Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки «НезвиЧАЙні історії від херсонських авторів».

Перша «ЧАЙна» історія – з присмаком степових трав – була присвячена письменнику-ювіляру Юрію Голобородьку, якому 9 січня виповнилося б 95 років.

Вже 13 років поспіль, як він пішов у вічність, але його твори, думки, справи живуть серед нас і надихають нове покоління на творчість і любов до рідного краю.

Керівники проєкту – працівники читальної зали Юлія Чернієнко та Вікторія Сломчинська – за чашкою ароматного трав’яного чаю налаштувалися на творчу хвилю і дали урочистий старт зустрічам у літературному кафе.



Першими учасниками проєкту стали учні 8-Б класу НВК «Каховська гімназія».

Школярі познайомилися із ранніми роками життя письменника. Крізь призму книги «Дороги в грозах. Preludium» вони довідалися про те, які жорстокі випробування долі припали на долю юнака: втрата матері, війна, концентраційний табір. Але саме в ці роки відбулося його становлення не тільки, як людини, громадянина, але і як творчої особистості.

Майже місяць тривала підготовка до заходу: збирались матеріали, створювалась презентація та інтерактивні вікторини, записувались інтерв’ю із членами родини Юрія Голобородька та буктрейлери.

Під час заходу бібліотекарі розкрили всі грані таланту людини незвичайної долі.

Юрій – представник педагогічної династії. Його батько – заслужений учитель Кость Голобородько – був директором Станіславської школи, і юнак мріяв піти його шляхом.

Про ПЕДАГОГІЧНИЙ Х-фактор свого чоловіка розповіла Євдокія Голобородько, доктор педагогічних наук, професор, академік. У своєму інтерв’ю вона також згадала свою зворушливу історію кохання та зізналася, що Юрій присвятив їй свою книгу «Таврійські пастелі».

Як ЖУРНАЛІСТ постав перед нами Юрій Костянтинович завдяки змістовній розповіді свого брата, теж журналіста, Олександра Голобородька, для якого старший брат був батьком і наставником, натхненником і зразком.

Про ПИСЬМЕННИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ і про закоханість автора у рідний край сказав своє слово старший син Юрія - Ярослав Голобородько, доктор філологічних наук, професор, академік. З  теплом він згадав про свого батька, родинні традиції і спільні захоплення, одним з яких є футбол.

Дружня родина Голобородьків для вшанування пам’яті Юрія Костянтиновича ще у 2010 році започаткувала регіональний літературний конкурс «Зачаровані Таврією». І в цьому ювілейному році було оголошено V-й конкурс, про що ведучі і повідомили школярам і запросили їх до участі.

Наприкінці заходу дітей чекало випробування: 10 експрес-запитань за біографією письменника та інтерактивне завдання на сервісі LearningApps –  поєднати зображення книг із назвами жанрів.

Завдяки активній участі діти виграли для своєї гімназійної бібліотеки книгу Юрія Голобородька «У років своя пам’ять» з автографом членів його родини. У цьому виданні вміщено розповіді про письменників рідного краю, тож гімназисти зможуть і надалі знайомитись із авторами Херсонщини.

Проєкт вдало стартував, тож запрошуємо учнів, бібліотекарів і педагогів Херсонщини «посмакувати» разом з нами «НезвиЧАЙні історії від херсонських авторів»! 


27 січня 2022

100 історій Голокосту

Щорічно 27 січня відзначається Міжнародний день пам'яті жертв Голокосту. У Херсонській обласній бібліотеці для дітей ім. Дніпрової Чайки напередодні пам'ятної дати відбулися заходи із вшанування пам'яті жертв Голокосту - онлайн-зустрічі в форматі медіа-асамблеї з учнями сьомих класів ЗЗСО № 57.


Під час зустрічей було обговорено та розглянуто всі етапи розвитку та впровадження Голокосту нацистами. Цьому передувала расова теорія - «світовому єврейству» нацисти протиставили «арійську ідею», в основі якої лежало гасло: «Німецький народ – люди вищої, арійської раси, тому він має панувати над іншими народами».

Розглянули та класифікували всі нацистські об’єкти позбавлення волі під час Голокосту, які більшість називає концентраційними таборами. Та окремо зупинилися на таборах смерті, створених насамперед або винятково для конвеєрних знищень великої кількості людей відразу після прибуття на об’єкт. Переглянули відеохроніки із спогадів очевидців, що перебували в Аушвіц-Біркенау – одному із найбільших нацистських концтаборів, що існував із кінця травня 1940 до січня 1945 року біля міста Освенцима (Польща).


Більшу частину зустрічей було присвячено Голокосту в Україні. В Україні національним Днем пам'яті та скорботи є 29 вересня. Це пов'язано з днем трагедії євреїв Києва, знищених 1941 року в Бабиному Яру.

Це місце входить до списку всесвітніх меморіалів Голокосту, як одне з найбільш трагічних місць  України. За період з 1941 до 1945 року на українських землях загинуло близько 1,5 мільйона євреїв та понад 4 мільйона українців і представників інших національностей.

Були розглянуті копії документів, а саме фотокопії секретних німецьких донесень, де часто з розчаруванням згадувалося про те, що українці не підтримують акцій проти євреїв. Про що свідчить присвоєння почесного звання «Праведник народів світу» 2 363 українцям, які ризикуючи життям, рятували євреїв від знищення.

Загальним висновком нашої зустрічі є те, що заперечення Голокосту неприйнятно з точки зору моралі, оскільки несе загрозу існуванню всього світу.


26 січня 2022

Граючись – навчаємось

Гра може розвивати не лише фізичні якості, а й інтелект. Навчальні ігри сприяють розвитку творчого мислення, вчать швидко реагувати у навчальному процесі, спостерігати, порівнювати, класифікувати та є ефективним засобом у навчальному процесі. Викладачі німецької мови нашого міста також активно використовують рухливі та навчальні ігри у навчальному процесі, і тому зібралися у Херсонській обласній бібліотеці для дітей ім. Дніпрової Чайки, щоб поділитися власним досвідом використання ігрових методів навчання на уроках іноземної мови та познайомитися з новими.



Наша бібліотека має давні партнерські стосунки із Херсонським міським центром німецької культури, який активно підтримує ініціативу у роботі з викладачами мови нашого міста і тому, взяли участь у підготовці та проведенні заходу. Представниця центру та водночас викладач мови Юлія Богдан познайомила гостей з роботою центру, проєктами та ініціативами у новому році. Мовний асистент Гете-Інституту в Україні Луїза Вічель запропонувала цікаві ігри – для знайомства, розвитку зв’язного мовлення та країнознавчого напрямку.




Вчителі активно занурилися у світ навчальних ігор та виступали у ролі школярів – відповідали, складали фіктивні історії, співали пісні, описували картини, складали лексичні ряди до певних тем та просто заряджалися позитивними емоціями. Викладачі навіть винайшли нові види тварин та розказали про їхнє життя. Ми запропонували викладачам мови картину одного із учасників дитячого мовного клубу, що діє у нашій бібліотеці, для роботи із німецьким алфавітом.






Сподіваємося, що усі запропоновані навчальні ігри стануть у нагоді нашим гостям та вони радо використають їх на своїх уроках.

Дякуємо Гулюватій Наталії Вікторовні, консультанту Херсонського міського центру професійного розвитку педагогічних працівників за допомогу в організації та проведенні заходу. 


У королівстві звуків

У музичному салоні Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки звучать народні та класичні, дитячі та, по-справжньому, дорослі твори. Адже на гостини до бібліотеки завітали давні друзі – учні та викладачі Школи мистецтв №1 м.Херсон.

Діти з великою відповідальністю готувалися до цього виступу.

Розпочалася  подорож у світ музики зі спогадів. Ще чуємо бій курантів, який почав лік новому року, а з ним звучить відомий твір «jingle bells» у виконанні Наталії Соловйової. 

А які ж новорічно-різдвяні свята без колядок та щедрівок? 

Бібліотекар відділу естетичного виховання – ведуча святкової програми розповіла дітям про історію виникнення колядок та щедрівок. Учасники заходу дізналися, що їх почали виконувати на Різдво у Святвечір, аби привітати людей із народженням Сина Божого й уславити його. 

Савчак Ганна виконала різдвяну пісну - колядку "Ой, « Віфлеємі!».

У виконанні Вітушко Даші звучав «Шторм» Т. Брауна. Як відомо, після шторму наступає штиль, тиша. Наік Олександра повернула слухачів у спокій, виконавши «Пісню тиші» Т. Максимова.

Поповнився словарний запас юних музикантів словом «ноктюрн», яке в перекладі означає нічний, а у музиці – це музичні композиції, навіяні поетичним настроєм ночі. «Ноктюрн» Ю. Весняка звучав у виконанні Васильєвої Вероніки.

З давніх часів у всіх куточках світу люди співають, грають на музичних інструментах, танцюють і створюють нову музику.

Полька – веселий та запальний танок, який у моді і сьогодні, як і багато років потому. Звідки прийшла до нас ця чудова мелодія і танок, хто вигадав особливі стрибки – половинки. Якого визнання здобув цей танець – про це і не тільки дізналися діти з розповіді бібліотекаря.

А ще діти з азартом відгадували загадки про музичні інструменти, терміни: барабан, скрипку, диригента, рояль, сопілочка, гімн, оркестр та інші.

Справжнім дебютом став виступ маленьких музикантів Ліди та Єви Хобзей. Дівчатка познайомили читачів з п’єсками, які перенесли нас в літо «Три жабенятка», «В саду, на городі…», «Мій коник». 

Музичний салон бібліотеки завжди відкритий для творчої дітвори.  


Для розумників малих немає запитань важких!

«Гра – це іскра, яка запалює вогонь допитливості». Це слова відомого педагога - Василя Олександровича Сухомлинського. І сьогодні працівники бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки спробували запалити іскру допитливості в серцях своїх користувачів – учнів 4-Г класу школи №30.

На маленьких розумників чекав пізнавально-розважальний захід «Інтелект-змагання з корисного читання», яке проходило у форматі гри «Найрозумніший». Ми стали свідками цікавої боротьби юних, веселих  любителів  та знавців української мови, літератури, логіки, математики, природознавства,  винахідливих інтелектуалів та ерудитів.

Заробляючи бали для своїх команд діти не лише відповідали на запитання з різних категорій, а й виконували завдання – показували назви книг та відомих персонажів за допомогою міміки та жестів, впізнавали за уривками пісень з мультфільмів відомі екранізації книжок, тощо. 


Маємо надію, що після сьогоднішньої гри у  маленьких інтелектуалів з’явилось ще більше бажання пізнавати щось нове для себе, і вони неодмінно будуть цікавитись усім новим та непізнаним для себе. Будуть вивчати традиції різних країн світу, їх взаємозв’язок з нашою країною, адже у нашому сучасному світі, людина повинна буди багатогранною та розумітися на всьому, від слова – до діла.


Пізнаємо народну мудрість через казку

Справжньою подорожжю до Країни казок для першокласників школи № 32 став урок творчого читання. Казка сповнена чарівних пригод та цікавих фактів, знайомих та невідомих подій, героїв, сюжетів.

Діти дізналися, що казки прийшли до нас з давніх-давен, їх передавало з вуст в вуста не одне покоління, тому вони розповідають про побут людей та звички, у казках є фольклор: вірші, пісні, приказки та прислів’я.




Країна казок запропонувала дітям пройтись по Стежинці загадок, поспівати на Галявинці музичній, створити свій театр на Пеньку артистичному. Діти з великим задоволенням слухали лібрето дитячої опери «Коза-дереза», які написала Дніпрова Чайка за мотивами української народної казки; казку «Колобок» зі щасливим кінцем; заспокоїли зимову заметіль веселою пісенькою та танком.  Першокласники зробили для себе відкриття, що герої-тварини наділені людськими рисами характеру: щирість, доброта, хитрість, жадібність.


Українська народна казка «Рукавичка» стала прикладом дружніх відносин казкових героїв та допомоги один одному. Діти-актори залюбки виконували ролі, а тим, кому вони не дісталися, були вдячними глядачами.




Учасники заходу переконалися, що в сучасних книжечках зібрана мудрість народу.