Сторінки

21 квітня 2017

«Аутизм. Зустріч різних розумінь світу або навіть різних світів». Обговорення за "круглим столом"

«Знайомство – це зустріч різних розумінь світу, або навіть різних світів». Таке визначення дала дівчинка-аутист Соня Шаталова, і саме це визначення стало назвою "круглого столу", який відбувся 20 квітня у «рожевій залі» Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки.



Сьогодні суспільство все частіше стикається та знайомиться з дітьми, які мають розлади аутичного спектру. За статистичними даними, народжуваність дітей-аутистів зростає щороку на 13 відсотків, подібні розлади зустрічаються у однієї дитини з 68 (2015 рік). З огляду на таку ситуацію виникає безліч питань, особливо їх багато у батьків «зачарованих дітей».

Щоб спробувати розкрити тему дитячого аутизму та дати відповіді на запитання, до бібліотеки завітали фахівці, які й стали учасниками круглого столу:

Ракша Олександр Олексійович – директор Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів;
Полещук Сабіна Вікторівна – доцент кафедри корекційної освіти Херсонського державного університету;
Юдіна Олена Вікторівна - методист науково-методичної лабораторії корекційної педагогіки та психології Херсонської академії неперервної освіти;
Миронова Наталія Анатоліївна – дитячий психіатр Херсонської дитячої обласної клінічної лікарні;
Уліч Юлія Олексіївна – дилер видавництва «Колесо жизни», спеціаліст з гуманної педагогіки;
Гапоненко Інна Володимирівна – практичний психолог Херсонського обласного центру соціальної реабілітації для дітей-інвалідів;
Крупник Ганна Анатоліївна - практичний психолог Херсонського обласного центру соціальної реабілітації для дітей-інвалідів;
Ферман-Новосадова Оксана Володимирівна – психолог, логопед, дефектолог;
Дяченко Галина Анатоліївна – головний спеціаліст Департаменту охорони здоров’я Херсонської обласної державної адміністрації;
Заєць Наталія Володимирівна – практичний психолог НВК №29 Херсонської міської ради;
Нечитайло Наталія Євгенівна – практичний психолог ДНЗ №8 Херсонської міської ради;
Козлова Світлана Семенівна – дефектолог ДНЗ №8 Херсонської міської ради;
Мірошник Наталія Вікторівна - керівник ініціативної групи «Зачаровані діти»,
і, звичайно ж, у розмові взяли участь бібліотечні фахівці:
Крижановська Ольга Володимирівна – заступник директора з бібліотечного обслуговування Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки;
Ракша Анжела Борисівна – завідувач відділу естетичного виховання;
Кухта Ольга Андріївна – провідний бібліотекар відділу естетичного виховання і модератор "круглого столу".


Учасниками зустрічі стали зацікавлені темою аутизму батьки «зачарованих дітей» та фахівці, що працюють із дітьми з особливими потребами.

Під час "круглого столу" були підняті й обговорювались питання:
Вікові прояви розладу аутичного спектру. Діагностика та підтвердження синдрому аутизму. Психологічна допомога батькам дітей-аутистів. Аутизм та геніальність. Інклюзивне навчання дітей з розладами аутичного спектру. Допомога в соціалізації «зачарованих дітей».

Доки дорослі обговорювали і шукали рішення важливих проблемних питань, діти разом з бібліотекарем сектору періодичних видань  Іриною Іванівною Радченко майстрували жовтеньких, веселих пташенят.


Думки та пропозиції фахівців, висловлені під час "круглого столу", можливо, стануть містком для вирішення проблем. А практичні поради, методи та прийоми щодо особливостей виховання, розвитку, корекції, взаємовідносин, напрацьовані батьками дітей-аутистів - стануть у пригоді всім спеціалістам, хто працює з особливими дітьми.



Інформаційна довідка
Аути́зм (грец. autos – «сам»; аутизм – «занурення в себе») – це розлад розвитку нервової системи, що характеризується порушенням соціальної взаємодії, вербальної і невербальної комунікації, і повторюваною поведінкою. У аутистів існують складнощі у взаємодії із зовнішнім світом, з цього приводу виникають порушення в соціалізації. Людина із аутизмом типово уникає спілкування: усяке порушення повсякденного розпорядку й стереотипів уявляється йому трагедією; проте інтелект аутиста характеризують так звані «острівці знання» – області, в яких здібності аутистів досягають нормального або навіть геніального рівня.
Дітей з розладами аутичного спектру називають також «діти дощу», «зачаровані діти».

Немає коментарів:

Дописати коментар

Додайте ваше ім'я та вік