Сторінки

26 жовтня 2021

Інноваційні підходи в організації роботи шкільних бібліотек

Незважаючи на карантинні обмеження Херсонська обласна бібліотека для дітей імені Дніпрової Чайки продовжує багаторічну співпрацю з Комунальним вищим навчальним закладом «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради.

26 жовтня провідні фахівці Херсонської обласної бібліотеки для дітей ім.Дніпрової Чайки провели навчання для учасників обласних курсів підвищення кваліфікації – працівників бібліотек закладів загальної середньої освіти.

Програма першого дня навчання включала як оглядові лекції, спрямовані на актуалізацію базових професійних знань учасників (як от: «Законодавчо-нормативна база діяльності шкільних бібліотек», «Стандартизація у сфері бібліотечно-бібліографічної діяльності»), так і методичні консультації та тренінги.




Навчання розпочалося з лекції завідуючої відділом обслуговування дошкільників та учнів 1 – 4 класів Наталії Крижановської, тема якої мала назву «Шкільна бібліотека в Новій Українській Школі: інтерактивність, геймефікація, нові технології в роботі з дітьми молодшого шкільного віку».

Доводячи присутнім, що сучасна читацька аудиторія – це діти, які потребують нових форм роботи навчально – пізнавальної діяльності завдяки віртуально-мультимедійному світу, доповідач запропонувала досвід роботи з молодшими читачами бібліотеки, а саме нові технології - інтерактивні ігрові практики та механізми.

Для узагальнення та систематизування знань дітей про сучасних українських дитячих письменників, твори яких входять до оновленої програми літературного читання у початковій школі, бібліотекарі розробили інтерактивну гру «Спортивні змагання з дружнього читання» - літературний футбол, яка підвищуює рівень культури читання та стимулює бажання читати.


Щоб краще розвивати розумові здібності молодших школярів, логічне мислення, спостережливість, тренувати  пам’ять у доробці відділу  є ерудит – шоу «Всі ми родом з дитинства» та інформаційне сафарі «Прочитай, знайди відгадки – на усі складні загадки», де обираючи певну категорію і запитання потрібно проявити розсудливість та увагу, а для того щоб дати вірну відповідь - правильно вистроїти послідовність своїх думок.

Так як основним напрямком роботи відділу є - робота з родинами на підтримку сімейного читання та організація сімейного дозвілля, бібліотечна практика має чимало розробок сімейних свят, які щорічно проводяться під час Тижня дитячого читання. Цього року свято проходило в імітованому автомобільному парку і мало назву «В нашій родині  - книга господиня» - сімейна PARKовка.

Також під час лекції були презентовані інформаційні кейси, які адресовані керівникам навчальних закладів і вчителям, які наразі організовують дистанційне навчання. Безпосередньо для вчителів молодших класів та вчителів літератури  кейс під назвою «Нові автори в програмі Нової української школи» і «Літературні імена Херсонщини» - відеоролики про Антона Санченко, Анатолія Кичинського та  огляд веб – ресурсів, присвячених письменникам рідного краю – класики та сучасники: Дніпрова Чайка, Микола Куліш, Леонід Марченко, Віктор Михайлов (Віктор Вальд), Анатолій Марущак та Юлія Чернієнко.

Наступним доповідачем була Ковач Ірина Миколаївна, завідувач медіа-центру, сертифікований тренер, яка розкрила тему «Інтеграція медіаосвітньої діяльності в роботу шкільних бібліотек».

Як приклад оновлення системи формування інформаційної та медійної культури школярів є робота школи медіаграмотності для працівників бібліотек закладів ЗССО м. Херсон та Херсонської області, яка стартувала в 2019-2020 н.р.

Під час занять в школі медіаграмотності, креативні бібліотекарі – учасники проекту освоїли та запровадили в роботу багато нових онлайн інструментів та інтерактивних платформ, що допомогло зробити дозвілля їхніх читачів цікавим веселим і корисним, навіть в умовах дистанційної комунікації.

Як результат –була створена низка бібліотечних медіа-уроків для проведення в онлайн форматі. Кращі з яких були презентовані під час роботи баркемпу «BiblioCooking від медіа-шефів».


Під час виступу слухачам курсів були презентовані авторські медіаігри для розвитку критичного мислення, навичок пошуку інформації, її аналізу та перевірки. Гра «Медіамафіни» розроблена для дітей будь-якого віку. Дає можливість учасникам перевірити свої знання та навички з медіаграмотності та критичного мислення, в ігровій формі дізнатися якомога більше про інформаційне (медійне) поле.





Велика інтерактивна гра «Медіадесерти» професійні батли, побудована на основних принципах сторітелінгу за допомогою нової гри кубики Рорі та розвиває навички володіння інформацією, її обробки, вміння чітко передавати почуття, аргументувати свою позицію.


Модерувала навчальну програму Наталія Володимирівна Шамбір, завідувач навчально-методичної лабораторії КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти" ХОР - організатора курсового навчання для  шкільних бібліотекарів області.


 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Додайте ваше ім'я та вік