Сторінки

25 лютого 2022

Увага!

Шановні користувачі!

У зв’язку з введенням на території України воєнного стану з 24 лютого 2022 р. обслуговування в бібліотеці тимчасово призупинене. Стежте, будь ласка, за повідомленнями у наших блогах та у соціальних мережах.

Адміністрація бібліотеки

23 лютого 2022

PROІнтернет

У світі сучасних технологій діти про можливості глобальної мережі дізнаються значно раніше за своїх батьків. Невміння орієнтуватися в онлайн-просторі навіть порівнюють із невмінням писати та читати. 

Серед основних потреб, що спонукають дітей перебувати в кіберпросторі, є:

1. Пошук інформації – в Інтернеті можна знайти практично все: відповіді на шкільні завдання, новини, ресурси для хобі.

2. Розваги – у віртуальному просторі діти грають в онлайн-ігри, слухають музику, дивляться фільми й відеоролики.

3. Спілкування – діти знайомляться й шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах.

4. Засіб навчання – в період дистанційного навчання.


"Академія кібербезпеки" – це проєкт спрямований сформувати у дітей навички безпечної поведінки в Інтернеті та складається з 4 занять: вивчення та закріплення нового матеріалу – 3 заняття та 1 підсумкове заняття.


Учасниками першого заняття проєкту 22 лютого були учні 4 класу, 23 лютого – учні 3 класу Володимирівського ліцею Лазурненської селищної ради Скадовського району Херсонської області.


На занятті ми говорили про велетенську інформаційну мережу, яка «захопила» увесь світ – Інтернет. Кожен школярик хоча б раз кількома "клацами" мишки "витягував" цікаву інформацію, завантажував улюблене відео чи просто розважався в Інтернеті. 

Але, перш ніж ми почали знайомитися з історією його створення, пригадали складові комп’ютера, використовуючи інтерактивну веб-платформу «Wordwall». Учні впоралися на «відмінно».


Грали в гру «Лайк–Дизлайк» за допомогою якої дізналися, що можна робити в мережі, а що не можна. Діти розмірковували над кожним питанням та давали правильні твердження. Чудова вийшла гра.


Але подорожуючи всесвітньою мережею завжди потрібно  дотримуватись правил під час роботи за комп’ютером:

-підключайте шнур живлення лише під керівництвом дорослих (учителя чи батьків);

- час безперервної роботи за комп’ютером має не перевищувати 15 хв;

- не торкатися проводів живлення, розеток, задньої панелі системного блока та монітора;

- не їсти та не пити за комп’ютером; 

- не використовувати сторонні предмети;

- руки мають бути чистими та сухими;

- тримати безпечну відстань від очей до екрана монітора – 50 см;

- при виникненні незвичайної ситуації з комп'ютером: дивні сигнали, блимання, запах та інші неполадки в роботі – негайно повідомте учителя або батьків.

Дякуємо учасникам за чудовий старт проєкту «Академія кібербезпеки» та з нетерпінням чекаємо наступної зустрічі.


Експрес-уроки української

Співробітники читальної зали Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки  провели ряд заходів, приурочених до відзначення Міжнародного дня рідної мови:  «Ти велична і проста» та «Українська легко!».

Восьмикласники із гімназії № 6 і школи № 57 здійснили захоплюючу і пізнавальну мандрівку у світ мовознавства.



Спершу вони познайомилися із історією свята. Далі завдяки мапі діалектів і говірок довідалися про мовне розмаїття України. Наприклад, на Закарпатті слово «захцянка» означає «бажання», на Півночі веселики – це журавлі, на Сході косовиця – це жнива, а на Півдні зобува – це взуття. 

Також учні здійснили «Подорож океаном рідної мови», відповідаючи на запитання онлайн-вікторини на платформі LearningApps. 

На кожній станції мовознавчої мандрівки школярі познайомилися із висловлюваннями відомих діячів про нашу рідну українську мову, які закликають вивчати і цінувати мовні багатства нашого народу.

Також завдяки ємкому і наочному відео ми закріпили знання про зміни у правописі.

Бонусне запитання було від мовознавця Олександра Авраменка. Переглядаючи випуск його телепередачі, підлітки дізналися, як же насправді готують каву: варять або заварюють?


Остання зупинка – статистична. Ми розглянули найпоширеніші мови світу та кількість людей-носіїв цієї мови.

Українська - легко! Це реально?

Так, якщо вивчати її за допомогою сучасних медіатехнологій, читати книжки та спілкуватися із її носіями.

І ми це довели під час вищеозначених заходів.

 


22 лютого 2022

Живи, красуйся, наша мово!

21 лютого світ відзначає Міжнародний День рідної мови. Для кожного народу мова – найбільший скарб, вона є тією невід’ємною ланкою, що об’єднує націю в єдине ціле. 

Бібліотекарка сектору періодичних видань Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки запросила учнів других класів школи № 57 взяти участь у мовному батлі на кращих знавців рідної мови. Зустріч розпочалася із хвилинки-інформинки, на якій дітлахи прослухали 15 найцікавіших фактів про рідну мову.

Потім між знавцями, які організувались у дві команди почалась запекла боротьба. В конкурсі «Мовні перлинки» команди на швидкість складали прислів’я про мову, а за кожну правильну відповідь отримували жетончики.

Веселі емоції у школярів викликав конкурс «Майстер слова», в якому кожна команда по черзі відгадувала загадки, а найактивніші учасники - відтворювали відповідь.

Не менш захоплюючим та цікавим був конкурс «Мовна анаграма», діти переставляли так букви, щоб з них утворилися слова. Та звичайно ж в цьому батлі перемогла дружба.

Тож, бережімо рідну мову, шануймо і розвиваймо, дбаймо про її чистоту і красу, намагаймося говорити один одному лише добрі слова, тоді і світ навколо стане кращим, добрішим.


Блокуємо кібербулінг разом з бібліотекою

Триває третій тиждень проєкту «Академія кібербезпеки» для учнів 5-6 класів. Першими у подорож кіберпростором вирушили учні навчально-виховного комплексу №15 та спеціалізованої школи № 57 з поглибленим вивченням іноземних мов міста Херсон. Тема кібербулінгу викликала активні обговорення та зацікавленість школярів.  


У ході заняття діти ознайомилися з поняттями «булінг» та «кібербулінг», розібралися які є види кібербулінгу. До найпоширенішіших типів кібербулінгу належать:

-використання особистої інформації

-нападки

-анонімні погрози 

-наклеп (обмовляння)

-самозванство

-ошуканство

-відчуження (ізоляція)

-переслідування 

-тролінг і флеймінг

-хепіслепінг.

 

Учні залюбки ділилися своїм досвідом, з яким видом кібербулінгу їм довелось боротися і, які запобіжні міри вони вживали. Це було і порадою, і повчанням для інших. Також, школярі дізналися цікаві статистичні факти, що за даними ЮНІСЕФ в Україні, майже 50% підлітків були жертвами кібербулінгу. Кожна третя дитина прогулювала школу через кібербулінг. 75% підлітків у анонімному опитуванні підтвердили те, що Instagram, TikTok і Snapchat є основними соціальними платформами для цькування.


Але, найголовніше, що ми всі разом засвоїли – це правила-поради для подолання кібербулінгу:

1.Не поспішай викидати свій негатив у кіберпростір.

2.Створюй власну онлайн-репутацію, не купуйся на ілюзію анонімності.

3.Ігноруй одиничний негатив.

4.Блокуй агресорів.

5. Не варто ігнорувати агресивні повідомлення, якщо листи невідомого вам відправника систематично містять погрози або порнографічні сюжети.


І, як завжди, наостанок, пограли на  онлайн платформі LearningApps.org. 

Вправа «Небезпеки в мережі» допомогла розібратися з такими поняттями, як:  спам, фішинг, тролінг, хакер, кардінг, хробаки, кібермобінг та іншими. Дехто відсканував QR-код і самостійно проходив вікторину, інші розбирали завдання разом з бібліотекарем. І це багато про що говорить, бо на першому занятті учні  лише знайомилися з такими платформами, як Kahoot і LearningApps.org, а після третього  - уже самостійно працюють.

Отож,  учасники проєкту  чекають останнє підсумкове заняття, пройшовши яке отримають сертифікат, який затвердить проходження курсу «Академія кібербезпеки».


21 лютого 2022

Мов джерельна вода, рідна мова моя

Сьогодні чудовий день! І не тільки тому що яскраво світить сонечко і вже відчувається запах весни, а й тому що до Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки завітали вихованці 3-Б класу херсонської школи №25, щоб пограти у мовознавчу гру присвячену Міжнародному Дню рідної мови – «Мов джерельна вода, рідна мова моя!» 


Учні поринули у чудовий і прекрасний світ нашої рідної мови. Вона пройшла нелегкий шлях, однак, попри всі перешкоди, для багатьох мільйонів людей українська мова була і є рідною. Діти стверджували, що кожна людина повинна знати свою мову, любити її, цінувати, збагачувати та берегти. 

Розпочалася мовознавча гра з І раунду «Фразеологізми». Учасники заходу із захопленням розшифровували фразеологічні вирази та їх значення: 

"Задирати носа" — чванитися, зазнаватися;

"Байдики бити" — ледарювати;

"Вставляти палиці в колеса" — перешкоджати.


Не менш захоплюючим був ІІ раунд «Народ скаже, як зав’яже». Діти отримали уривок із прислів’я, початок або закінчення, їх задачею було знайти свою пару. І вони з легкістю з нею впоралися.



В чарівній торбинці «Українські свята» учасники обирали собі завдання: назвати українське свято прочитавши його опис. Деякі завдання викликали сумніви, але поміркувавши і добре подумавши, учні давали правильні відповіді. За трьома підказками розгадували українські символи, та з гордістю називали дати національних свят. 


Наостанок зустрічі школярі переглянули мотиваційний відеоролик про рідну мову та пообіцяли любити, шанувати, вивчати нашу солов'їну українську мову.


Яке прекрасне рідне слово! Воно - не світ, а всі світи!

Мова кожного народу - це важлива складова культурної та національної свідомості людини. 21 лютого відзначають Міжнародний день рідної мови. Саме до цього свята в Херсонській обласній бібліотеці для дітей імені Дніпрової Чайки було проведено друге заняття спецкурсу «Неповторна українська» для вихованців «Школи життя». 


Учні вдосконалювали свої знання одразу з двох тем: числівник і займенник. Розібратися з особливостями самостійних частин мови дітям допомагали казкові герої зі своїми влучними вправами.


За допомогою цікавих ігор на онлайн платформі  LearningApps.org  школярі розподіляли кількісні та порядкові, прості, складні та складені числівники. А за допомогою вправи «Позначення часу», тренувалися у вимові: котра година. 

Подорожуючи розділом «Займенник» діти грали у такі ігри: «Угадай займенник» і «Що це за займенник?». Будували речення, замінювали іменники на займенники, редагували текст, відчули себе справжніми знавцями рідної мови.



Маленькі вихованці «Школи життя» поділилися своїми почуттями до рідної мови, народу і Батьківщини – це почуття щасливої людини, людини-патріота.


Де поділася зима?

Де поділася зима, знають учасники розвиваючої студії для дошкільників «Бібліомалята» Херсонської обласної бібліотеки для дітей ім. Дніпрової Чайки. 

У кожного є своя улюблена пора року, але всі знають напевно, що кожна з них чарівна і неповторна. Зима – казкова, сповнена безліччю зимових ігор та забав і так важко з нею прощатися, але спостерігаючи за ознаками погоди  юні читачі визначили, що на порозі вже весна. І як би їм не хотілося затримати зиму, весна потихеньку вступає в свої права. Щоб, як слід підготуватися до її зустрічі, перш за все потрібно добре з нею познайомитись.





«Пори року» – велика інтерактивна гра на розвиток мовлення, мислення та уваги, допомогла юним читачам згадати та визначитися з основними ознаками весни. Що чекати від погоди, як підбирати гардероб і до яких справ готуватися.



А як правильно розсортувати свій гардероб і яку кольорову гаму обрати «бібліомалята»  дізналися під час практичних занять «Найди зайве» та «Наведи порядок».  Логіка, увага та пам'ять – найважливіші розумові звички. Тому саме завдання та вправи в ігровому форматі розвивають їх ключові властивості: концентрацію та вибірковість, переключення і розподіл.




Яке ж заняття без гімнастики, та не просто гімнастики а «повітряної гімнастики» (логопедичні дихальні вправи). Готуючись до зустрічі перелітних птахів, юні читачі будували їм домівки з пір’ячка,  влаштувавши справжні повітряні перегони.


Не забули також і про дрібну моторику рук, застосовуючи вправи Монтессорі,  застібаючи ґудзики на жакетах та зав’язуючи шнурівки на взутті.



Найулюбленіші наші читачі віком (4-6 років), запрошуємо вас до розвиваючої студії «Бібліомалята», наступне наше заняття 6 березня об 11.00.