У світі сучасних технологій діти про можливості глобальної мережі дізнаються значно раніше за своїх батьків. Невміння орієнтуватися в онлайн-просторі навіть порівнюють із невмінням писати та читати.
Серед основних потреб, що спонукають дітей перебувати в кіберпросторі, є:
1. Пошук інформації – в Інтернеті можна знайти практично все: відповіді на шкільні завдання, новини, ресурси для хобі.
2. Розваги – у віртуальному просторі діти грають в онлайн-ігри, слухають музику, дивляться фільми й відеоролики.
3. Спілкування – діти знайомляться й шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах.
4. Засіб навчання – в період дистанційного навчання.
"Академія кібербезпеки" – це проєкт спрямований сформувати у дітей навички безпечної поведінки в Інтернеті та складається з 4 занять: вивчення та закріплення нового матеріалу – 3 заняття та 1 підсумкове заняття.
Учасниками першого заняття проєкту 22 лютого були учні 4 класу, 23 лютого – учні 3 класу Володимирівського ліцею Лазурненської селищної ради Скадовського району Херсонської області.
На занятті ми говорили про велетенську інформаційну мережу, яка «захопила» увесь світ – Інтернет. Кожен школярик хоча б раз кількома "клацами" мишки "витягував" цікаву інформацію, завантажував улюблене відео чи просто розважався в Інтернеті.
Але, перш ніж ми почали знайомитися з історією його створення, пригадали складові комп’ютера, використовуючи інтерактивну веб-платформу «Wordwall». Учні впоралися на «відмінно».
Грали в гру «Лайк–Дизлайк» за допомогою якої дізналися, що можна робити в мережі, а що не можна. Діти розмірковували над кожним питанням та давали правильні твердження. Чудова вийшла гра.
Але подорожуючи всесвітньою мережею завжди потрібно дотримуватись правил під час роботи за комп’ютером:
-підключайте шнур живлення лише під керівництвом дорослих (учителя чи батьків);
- час безперервної роботи за комп’ютером має не перевищувати 15 хв;
- не торкатися проводів живлення, розеток, задньої панелі системного блока та монітора;
- не їсти та не пити за комп’ютером;
- не використовувати сторонні предмети;
- руки мають бути чистими та сухими;
- тримати безпечну відстань від очей до екрана монітора – 50 см;
- при виникненні незвичайної ситуації з комп'ютером: дивні сигнали, блимання, запах та інші неполадки в роботі – негайно повідомте учителя або батьків.
Дякуємо учасникам за чудовий старт проєкту «Академія кібербезпеки» та з нетерпінням чекаємо наступної зустрічі.