Ще декілька століть тому діти та підлітки замість Інтернету, телебачення, мультфільмів і театру мали просто… казку. Казка замінювала підручники з усіх предметів, і головне, вона вчила жити.
Училися вчитися по казках народів світу і відвідувачі читальної зали для 5-9 класів, зібравшись у коло навколо столу з дивовижними предметами і картками. Спочатку усе було заплутано. Але коли відгадали за мелодією країну, стало зрозуміло про які 10 країн і казок йде мова.
Потім учасники гри слухали 3 мелодії, звуки яких натякали на місце дії у казках. Мова йшла про ліс, замок, воду. Тобто були задіяні слухові рецептори. Далі на дотик визначали предмети, які також символізували 3 місця дії, де найчастіше відбуваються казкові події. Інтрига наростала: усі отримали картки з зображенням героя, який часто фігурує у багатьох казках (король, чорт, принцеса), тому слід було помізкувати, логічно помислити і аргументовано висловити свою думку, а потім ще й здогадатися, який предмет з якої казки, яка ілюстрація куди пасує. Було над чим порозмислити. Але підлітки підібралися кмітливі, тому розгадали усі казки, усіх героїв, а найголовніше – як азартно аргументували свої думки! Молодці!
Наостанок читали вголос народну латиноамериканську казку «Життя людини» і знову ж таки пофілософствували над її мудрим змістом і зробили висновок, що читати казки актуально у будь-якому віці.
Проект «Опції казкового фрейму» створений за унікальною методикою Берлінського центру дитячої та молодіжної літератури «LesArt» («Мистецтво читання»), але на херсонський лад.
Училися вчитися по казках народів світу і відвідувачі читальної зали для 5-9 класів, зібравшись у коло навколо столу з дивовижними предметами і картками. Спочатку усе було заплутано. Але коли відгадали за мелодією країну, стало зрозуміло про які 10 країн і казок йде мова.
Потім учасники гри слухали 3 мелодії, звуки яких натякали на місце дії у казках. Мова йшла про ліс, замок, воду. Тобто були задіяні слухові рецептори. Далі на дотик визначали предмети, які також символізували 3 місця дії, де найчастіше відбуваються казкові події. Інтрига наростала: усі отримали картки з зображенням героя, який часто фігурує у багатьох казках (король, чорт, принцеса), тому слід було помізкувати, логічно помислити і аргументовано висловити свою думку, а потім ще й здогадатися, який предмет з якої казки, яка ілюстрація куди пасує. Було над чим порозмислити. Але підлітки підібралися кмітливі, тому розгадали усі казки, усіх героїв, а найголовніше – як азартно аргументували свої думки! Молодці!
Наостанок читали вголос народну латиноамериканську казку «Життя людини» і знову ж таки пофілософствували над її мудрим змістом і зробили висновок, що читати казки актуально у будь-якому віці.
Проект «Опції казкового фрейму» створений за унікальною методикою Берлінського центру дитячої та молодіжної літератури «LesArt» («Мистецтво читання»), але на херсонський лад.
Оксана Стремоусова,
завідуюча відділом обслуговування читачів-учнів 5-9 класів