До Дня української писемності та мови фахівці Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки провели для учнів 8-х класів Херсонської ЗОШ І-ІІІ ступенів №50 імені Романа Набєгова Херсонської міської ради і здобувачів освіти 5-х та 7-х класів Херсонського НВК №56 Херсонської міської ради захід у форматі етно-розвідки «Мова моєї країни». Крок за кроком учасники знайомились з історією української мови, першими словами у її складі і новітньою лексикою, а ще із видатними особистостями, які зіграли ключову роль у її становленні.
Початком розвідки став образ Преподобного Нестора-Літописця – послідовника Кирила і Мефодія, який заклав основи письмової традиції на наших землях. Учасники дізналися про перші спроби фіксації мови, про «Повість минулих літ» як джерело мовної та історичної спадщини, а також про те, як формувалася українська мова в контексті давньоруської писемності. Далі мандрівка привела до епохи Івана Федорова, а потім і до Івана Котляревського й Тараса Шевченка – зачинателів нової української літературної мови, яка стала основою для сучасного мовного простору.
Школярі переглянули відео-добірку фактів про унікальність української мови, які справді вражають: найбільш милозвучна серед слов’янських, друга за красою після італійської, має найбільшу кількість синонімів до слова «горизонт» і понад 300 тисяч слів у словниковому запасі. Ці факти викликали захоплення та гордість за мовну спадщину.
Інтелектуальна частина заходу включала вікторину «Україномовний ерудит» та квіз «Перемагай українською!», де учасники перевіряли свої знання з фразеологізмів, правопису, наголосів та лексичних особливостей. Завдання були не лише пізнавальними, а й креативними.
Учасники згадали, якими бувають діалектизми і вишукана лексика, чим відрізняється суржик від літературної мови, поділили слова на відповідні категорії. Це дало змогу глибше усвідомити багатство і гнучкість української мови, її здатність адаптуватися, зберігаючи при цьому свою ідентичність. Також здобувачам освіти була рекомендована добірка книг для покращення знань і мовлення.
Таким чином, підлітки переконалися, що мова нашої країни є унікальною і водночас вона єднає нас як націю. Мова нашої країни – це не просто засіб спілкування, а духовна основа національної єдності. Вона – як коріння, що живить дерево культури, як нитка, що зшиває покоління. Вивчати, вдосконалювати, берегти і передавати майбутнім поколінням – це те, що рятує рідну мову і робить її непереможною, бо в ній – наша пам’ять, сила і майбутнє.








Немає коментарів:
Дописати коментар
Додайте ваше ім'я та вік