У сучасному світі, де дитячу увагу розсіюють екрани гаджетів і стрімкий потік інформації, особливої цінності набуває здатність зацікавити дитину читанням. Саме над цим натхненно працюють фахівці Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки. Один із креативних підходів вони реалізували під час пізнавального й водночас динамічного заходу для учнів 4 класу Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 54 з поглибленим вивченням іспанської та інших іноземних мов. Темою зустрічі стали бібліотечні форми ігрового читання, які відкривають нові горизонти у сприйнятті тексту, допомагають глибше зануритися в зміст твору і пробуджують щиру зацікавленість до книги.
Бібліотекарі довели, що читання – це не лише про «сядь і читай уголос» чи заучування текстів на пам’ять. Насправді читати можна по-різному: активно, весело, в команді, з емоціями, рухами, піснею і навіть за допомогою гри! Саме тому під час заходу діти знайомилися з кількома цікавими форматами роботи з текстами, які поєднують розвиток мовлення, мислення й емоційного сприйняття.
Один із таких форматів – «Хмарочитання» – допомагає візуалізувати зміст прочитаного. Діти читали асоціативні хмари слів до вірша чи оповідання, зосереджуючись на ключових образах, емоціях і деталях. Такий прийом стимулює глибше розуміння тексту й одночасно розвиває творче мислення.
Не менш захопливою була гра «Розвідники», де учасники у ролі «літературних детективів» мали знайти у тексті «сліди» – важливі підказки: рими, ключові слова, логічні зв’язки. Завдяки цьому школярі вчилися уважному читанню, а звичайна поезія перетворювалася на цікаву загадку, яку треба розгадати.
Усі ці ігрові форми не лише урізноманітнюють процес читання, а й відкривають нові можливості для творчого самовираження дитини. Вони вчать уважно слухати, вловлювати настрій автора, співпереживати героям, а головне – любити слово. І неважливо, чи дитина читає вголос, промовляє риму в ролі «вовка», створює хмару асоціацій чи співає поетичні рядки під музику – вона читає.
Захід, організований бібліотекарами, став доказом того, що сучасна дитяча бібліотека – це не лише місце, де зберігаються книжки. Це простір живого спілкування, натхнення, експериментів і пізнання. А коли до книги веде гра – цей шлях неодмінно стане для дитини приємним і захопливим.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Додайте ваше ім'я та вік