20 червня 2024

НЕБОЯКИ та УСМІХАКИ. Топ книжкових порад для сміливих

Доброго дня, дорогі учасники програми літніх читань «Читацьке літо без тривог». Сьогодні ми з вами познайомимося із ще одним ключем, який відкриває двері до ментального здоров’я.
Отож, гайда на пошуки чарівного ключика!
Емоції оточують нас щохвилини – без них життя важко уявити! Сум, радість, захоплення, розчарування, сміх, злість, страх… - ці та інші емоції інколи виникають без нашої згоди. Часом нам важко керувати власним станом – і тоді сильні емоції можуть перешкоджати нам добре вчитися, підтримувати стосунки, займатися улюбленим хобі, виконувати свої щоденні обов’язки тощо.
Сьогоднішній КЛЮЧ № 3 – ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ – допоможе вам відкрити в собі суперсилу і стати володарем власних емоцій. Ви зможете як розуміти свої і чужі емоції, так і навчитися безпечно і вчасно їх виражати.
А книжкові рекомендації вам у цьому допоможуть.
1. Малихіна, М. Дитина у світі емоцій / Марія Сергіївна Малихіна. — 2-ге вид. — Харків : Основа, 2022. — 156 с.
Книга вчить розпізнавати різні емоційні рівні:
власне ЕМОЦІЇ;
АФЕКТИ, які вирізняються силою та інтенсивністю;
ПОЧУТТЯ як результат узагальнення емоцій, які відображають наше ставлення до людей, об’єктів чи явищ;
НАСТРІЙ як більш тривалий стан.
Автори книги у доступній формі діляться з читачем знаннями з нейропсихології. Зокрема, вони розповідають, що наша лімбічна система мозку управляє емоціями на 3-х рівнях:
- когнітивному (усвідомлення);
- поведінковому (реакція на емоцію, втілена у дію, дає іншим зрозуміти про наш стан),
- фізіологічному (проживаючи емоцію, ми маємо певні відчуття у тілі, тіло приймає певну форму).
2. Ісерн, С. Емоціємір інспектора Дила : розпізнавай, вимірюй та керуй своїми емоціями / Сусанна Ісерн ; іл. М. Карретеро. - Львів : Видавництво Старого Лева, 2020. - 100 с. : іл.
ЕМОЦІЄМІР книжкового інспектора Дила допоможе тобі визначити рівень інтенсивності своїх емоцій. Емоції мають різну інтенсивність: слабко виражені схожі на шарудіння трави під ногами, а сильно виражені відчуваються як вибух феєрверку всередині нас. Щоб швидше дати їм лад, навчися розпізнавати їх на початкових стадіях, а для цього скористайся ілюстрованою підказкою із цієї книги.
3. Робота з емоціями : я відчуваю… Що? : 100 + технік. - Харків : Моноліт-Bizz, 2022. – 150 с.
Книга розповідає, що інтенсивність та вид емоції залежить не тільки від самої події, але і від того, якої ми думки про неї, що емоції виникають у нас не тільки як реакції на події сьогоднішнього дня, але і при спогадах, і при міркуваннях про майбутнє.
Автори посібника радять вести «ЩОДЕННИК ЕМОЦІЙ» за таким принципом: «Зараз я відчуваю…. (назва емоції). Реакції у тілі… (опис). Мої думки при цьому … Що я роблю внаслідок емоцій…. Що я хотів би зробити інакше у схожих ситуаціях… Дата і час».
І ще одна корисна вправа, яку рекомендує ця книга, - це скласти «Мапу всіх моїх емоцій і почуттів». Для цього потрібно намалювати локації, де ти найчастіше буваєш (дім, школа, двір, крамниця, бібліотека, гурток, парк тощо) і позначити їх відповідними смайликами (сум, радість, злість, страх тощо). Також можеш описати свої думки, розподіливши їх на два стовпчики: «Часто відчуваю тут» і «Рідко відчуваю тут». А потім підсумувати: що ти можеш зробити, щоб відчувати більш приємні емоції в тій чи іншій локації свого життя.
4. Хілі, М. Як приборкати тигра. Як навчити дитину керувати емоціями : далай-лама XIV рекомендує / Морин Хілі ; пер. з англ. О. Ю. Богданова. — Харків : Основа, 2020. — 240 с.
Книга наголошує на тому, що розвиток емоційного здоров’я є важливим аспектом пізнання себе та інших. Чим більше ти навчаєшся прийомам, які допомагають зосередитись і діяти свідомо, тим кращими і швидшими будуть твої успіхи в навчанні та житті, бо ефективні рішення нечасто ухвалюють у роздратованому, розгніваному або схвильованому стані.
Ця книга рекомендує практикуватися у розумінні свого емоційного стану та керувати ним за допомогою таких ігор: колода карт Mindfulness Matters, карткова гра, призначена для контролю гніву Mad Dragon, м’яч з підказками для самоконтролю тощо (посилання на них можеш знайти у книзі).
5. Ройз, С. Книжка сили й перетворень . – Світлана Ройз ; іл. Софія Філіпчук. - Київ : Маміно : Барабука, 2022 — 84 с. : іл.
Наведені авторкою вправи і практики спрямовані на те, щоб твій контакт із власною силою емоцій, почуттів, думок і творчості ставав із кожним днем дедалі міцнішим. І кожна сторінка цього посібника – це простір для твого самовираження.
Цікаво, що провідником читача у цій книжці авторка обрала котика, якій м’яко і доступно проведе тебе світом ментального здоров’я і запропонує часом прості, часом веселі, часом глибокі вправи на самоконтроль і самопізнання. Це і техніка «3 мої дзеркала: Я раніше, я тепер, я в майбутньому», і «Моя найбільша перемога», «5 доторків підтримки», чек-листи «Коли я засмучуюсь, мені допомагає…» тощо.
З іншими книгами про емоційний інтелект ти можеш познайомитись за допомогою інтерактивної вікторини «Небояки та усміхаки: дитячі книги для терапевтичного читання».

А перевірити рівень твого емоційного інтелекту допоможе ТЕСТ, який складається із 12-ти доволі простих запитань.

Відмічайся у дошці ПАДЛЕТ під публікацією «КЛЮЧ № 3 – ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ» - пиши кількість балів за вікторину і те, що ти довідався завдяки книжковим рекомендаціям.

Made with Padlet
До зустрічі наступного четверга! Міцного тобі ментального здоров’я!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Додайте ваше ім'я та вік